16+ instroom enkel dansprogramma

Je bent 16 jaar en wil alleen de danslessen volgen, niet de reguliere lessen en algemene vakken.

Wil je alleen de danslessen volgen op onze school en ben je 16 jaar? Dat is ook mogelijk. Je bent dan een zogenaamde vrije leerling en wordt niet ingeschreven als reguliere leerling. Dit betekent dat je zelf de kosten van de danslessen betaalt. Die bedragen 8500 euro per schooljaar. Als je afstudeert, ontvang je een getuigschrift van het regelmatige professionele dansprogramma.

Het curriculum van de regelmatige studenten professionele dans vind je bij het onderdeel ‘opleiding’ op deze website. Studenten hebben bij voorkeur een voldoende werkniveau Engels, Frans of Nederlands bij inschrijving. Studenten tussen de 16 en 18 jaar die al een diploma secundair onderwijs hebben, kunnen ook inschrijven als regelmatige student van het professionele dansprogramma. Zij worden geplaatst in het dansniveau dat het beste past bij hun individuele behoeften.

Je wordt toegelaten tot het professionele dansprogramma op basis van een auditie.

Fase 1: Video selectie

(Inter)nationale studenten die zich graag inschrijven voor de auditie zijn verplicht auditie foto’s/video op te sturen. De vereisten voor de auditie-video en de foto's zijn te vinden in de bijlages onderaan de pagina.

Deadline eind januari.

Wanneer het videobestand wordt verstuurd  (best via online watching, youtube of vimeo), gelieve het bedrag van 25 euro te storten op de onderstaande rekening. (de video zal alleen gejureerd worden wanneer het inschrijvingsgeld is overgebracht)

Fase 2: Integratieproef

Leerlingen die door de eerste selectie zijn, zullen nadien een uitnodiging ontvangen om zich te integreren in de danslessen van de Koninklijke Balletschool Antwerpen. Op basis van deze integratieproef zal er een defnitief besluit worden genomen over toetreding tot de opleiding.