Internaten

Internaat 1

Is de afstand van school naar huis te groot voor jou? Dan kan je verblijven op het Jeanne Brabants Internaat in hartje Antwerpen of op internaat De Spits op Linkeroever. Leerlingen van de vooropleiding of de jongere leerlingen van de KBA kunnen doorgaans op het Jeanne Brabants Internaat terecht. De Spits is er voor de oudere leerlingen van de KBA. Wij proberen alle leerlingen een plaats te bieden maar helaas is onze capaciteit beperkt (36 plaatsen). Daarom moeten oudere leerlingen soms op zoek naar een alternatief bij internaat De Spits, op kot of bij een gastgezin. De school helpt bij het zoeken naar een goede en betaalbare verblijfplaats, maar het is aan de ouders om het initiatief te nemen en de zoektocht tijdig te starten.

Inschrijven op het internaat kan pas na inschrijving op basisschool Prins Dries (vooropleiding KBA) of op de KBA; na afspraak met de beheerder van het internaat.

Interesse om op één van de internaten te verblijven? Neem dan gerust contact op met de beheerders van de internaten.

Jeanne Brabants internaat

Jeanne Brabants Internaat
Kleine Kauwenberg 27-31
2000 Antwerpen
Beheerder: Daniëlle Wellens
danielle.wellens@so.antwerpen.be
Tel: 03/ 502.02.20

Jeanne Brabants Internaat FB

Internaat

Internaat De Spits

Het internaat ligt op Linkeroever in Antwerpen en is goed bereikbaar met het openbaar vervoer.

Internaat TG De Spits
Thonetlaan 106
2050 Antwerpen
beheerder@de-spits.be
Tel: 03/2195930
Website: http://www.de-spits.be

Kostprijs
De kostprijs voor het verblijf op het internaat, van zondagavond 19u tot en met vrijdagochtend, bedraagt € 315,00 per maand. Weekendverblijven, enkel voor activiteiten georganiseerd door het KBA, worden apart gefactureerd.