Inschrijven

Je kan onze dansopleiding enkel volgen na een succesvolle auditie. Tijdens je auditie kijken we niet alleen naar je techniek, coördinatie en muzikale mogelijkheden, maar ook naar je fysieke geschiktheid en je potentiële carrière in de (neo)klassieke en hedendaagse of moderne dans.

Inschrijven

Ben je geslaagd voor de finale auditie of voor het dansexamen op onze vooropleiding bij basisschool Prins Dries?
Wanneer je bent geslaagd voor het dansexamen of de audities, ben je welkom op de KBA.
Je kan je nu inschrijven voor onze school. Net zoals voor alle secundaire scholen in Antwerpen, moet je je aanmelden via ‘Meld je aan Antwerpen’, zodat de school je inschrijving kan registreren en verwerken.
Doordat het systeem van ‘Meld je aan’ geen rekening houdt met geschiktheidsproeven, is het in uitzonderlijke gevallen mogelijk dat je een weigeringsattest van de stad Antwerpen ontvangt. Dat is geen probleem en je kan je alsnog inschrijven voor de school.

Wat gebeurt er na de inschrijving bij Meld je aan Antwerpen?
Wanneer de aanmeldingsperiode voor het systeem van ‘Meld je aan’ verstreken is, krijg je van ons de inschrijvingsdocumenten via e-mail. Je vult ze in, ondertekent ze en stuurt ze via e-mail of per post naar ons terug. Hiermee is de inschrijving van de leerling afgerond.

Wat gebeurt er verder?
Vóór de start van het nieuwe schooljaar ontvang je via e-mail verdere informatie over de KBA: het schoolreglement, het basisrooster voor het nieuwe schooljaar, de jaarplanning, een lijst van benodigdheden en een uitnodiging voor de onthaaldag voor nieuwe leerlingen. Leerlingen en hun ouders krijgen dan meer uitleg over de werking van de school en kunnen vragen stellen. De onthaaldag vindt plaats op de laatste dag van de zomervakantie.

KBA