Visie

PD5

De Koninklijke Balletschool Antwerpen en stedelijke basisschool Prins Dries investeren graag in jouw toekomst. Je kan rekenen op onze jarenlange artistieke en academische traditie en expertise. Die traditie leverde al verschillende grote artiesten doorheen de balletgeschiedenis op. Onze beleidslijnen, het curriculum en keuze van optredens zijn gebaseerd op jarenlange ervaring. Samen met onze leerlingen streven we naar de beheersing van klassiek ballet en hedendaagse dans, ervaring in optredens, kunstzinnigheid, podiumprésence en academische kennis met het oog op succesvolle audities en een vaste tewerkstelling in de toekomst.

Schoolvisie Prins Dries

Een school waar het aangenaam is om te leren en spelen. Een school die warm en open is. Dat is waar we voor gaan! In de karaktervolle gebouwen van Prins Dries zorgt een unieke sfeer er dagelijks voor dat duidelijke grenzen gecombineerd worden met oprechte openheid. Leerlingen kunnen steeds bij iedereen van het schoolteam terecht. De school is ook een beetje thuis.

Een school waar we voor elkaar zorgen. Daar hoort ook aandacht voor duurzaamheid en ecologie bij. Dat is waar we aan werken! Op de speelplaats van onze stadsschool wonen kippen en staat een boomhut te pronken naast de regenwatertonnen en insectenhotels. Liefde en respect voor de natuur kan je leren.

En respect voor elkaar uiteraard. De boeiende diversiteit van onze leerlingen is een cadeau en stelt ons open voor de wereld rond ons heen. Dat is wat we nastreven!

Ook ouders dragen bij aan deze verrijking. Op Prins Dries organiseren ze graag verschillende activiteiten waardoor ouders met elkaar en de school in contact komen. Samen maken we school.

Een school waar leerlingen hun talenten leren kennen en ontwikkelen. Dat is onze ambitie! Podiumkunsten in de brede zin van het woord staan daarbij centraal. Wij nemen onze leerlingen mee op een ontdekkingstocht naar de wereld van dans, toneel, muziek en kunst. Op de agenda staan uitstappen naar het theater, optredens op school, naschoolse activiteiten en andere kunstprojecten. Samen ontdekken we waar onze passies liggen en hoe we onze creativiteit een stem kunnen geven. Op het podium of achter de schermen, alles is mogelijk.

Eerste positie, een arabesque of relevé: op onze school wordt ook gedanst. Leerlingen met een passie voor ballet krijgen de kans om bij ons een professionele balletopleiding te volgen. In samenwerking met de Koninklijke Balletschool Antwerpen zetten onze dansers hun eerste stappen in de balletwereld.

Wij durven hopen dat onze leerlingen op het einde van deze boeiende rit, Prins Dries verlaten met een rugzak vol passies, levenslust en dromen. Dromen van een toekomst vol mogelijkheden. Want iedereen verdient een podium.