Directie

DIRECTEUR

KEVIN DURWAEL

ARTISTIEK DIRECTEUR

Kevin Durwael begon zijn studies aan de Koninklijke Balletschool Antwerpen waar hij in 1997 afstudeerde.
Na zijn studies is hij naar het Nederlandse Dans Theater getrokken. Vervolgens is hij doorgestroomd naar het Koninklijk Ballet Vlaanderen, waar hij gedurende 14 jaar meer dan 45 producties heeft gedanst. In 2012 behaalde hij zijn diploma van de specifieke lerarenopleiding voor dans aan het Koninklijk Conservatorium te Antwerpen. Sinds September 2012 is Kevin docent aan de Koninklijke Balletschool Antwerpen.

Naast docent is hij ook choreograaf, waarbij hij al verschillende choreografieën heeft gemaakt voor zowel de Koninklijke Balletschool Antwerpen als op internationaal vlak. Hij wordt ook regelmatig gevraagd als gastdocent in o.a. Japan, Amerika, Zuid-Afrika, Israël, Polen, Italië, Brazilië en Argentinië.

Alvorens hij benoemd werd tot artistiek directeur van de Koninklijke Balletschool van Antwerpen heeft hij ook jaren lang zij aan zij gewerkt als assistent artistiek directeur.

MIN HEE BERVOETS

ASSOCIATE ARTISTIEK DIRECTEUR