Philipe Lens

Opera Ballet Vlaanderen

Philipe begon zijn opleiding aan de Koninklijke Balletschool van Antwerpen, op 12 jarige leeftijd. Daar maakte hij kennis met veel nieuwe moderne dansstijlen, zoals Graham, Limon, Cunningham en nog veel meer. Tijdens zijn 5-jarige studie aan de Koninklijke Balletschool Antwerpen kreeg hij de kans om deel te nemen aan de YAGP Catagna / New York, Prix De Lausanne en Korea International Modern Dance Competition. 9 jaar geleden, nadat hij zijn opleiding had afgerond, gaf formeel directeur Katrine Bennets hem een ​​stage bij het Koninklijk Ballet van Vlaanderen. Hij werkt er tot op heden nog steeds, nu als eerste solist. Hij had al de kans om met veel choreografen samen te werken, zoals Marcia Haydée (Doornroosje), Wayne McGregor (Infra), Edward Clug (Les Noces), William Forsythe (Impressing the Czar, In the Middle, approximate Sonata) Sidi Larbi Cherkaoui (Faun, Fall, Exhibition, Requiem) Ohad Nahari (Secus), Akram Khaan (Kaash), Merc Cunningham (Pond way), John Cranko (Onegin), Alexey Fadeechev (Don Quichot), Maurice Béjart (Bolero), Nicolo Fonte (Made Man), Jiri Kylian (Forgotten Land) en nog veel meer.

Dansen is 10% talent en 90% hard werk.

Beste KBA-danser

Dansen is 10% talent en 90% hard werk. Zeg nooit dat je iets niet kan en blijf doorzetten. Je zal zien dat je er voor beloond wordt.