Eva Moreno

Als jong meisje was ik ontzettend onzeker over wat ik wilde en waar mijn interesses lagen. Ik probeerde klassieke en Spaanse dans in de lokale academie en vond zo mijn weg naar de professionele artistieke wereld. Mijn ouders stuurden mij naar Madrid om er te studeren aan het Mariemma Conservatorium. Na mijn studies ging ik op zoek naar een dansgezelschap waar ik mijn artistieke passie kon vervullen. Ik kwam  terecht in het toenmalige Ballet Teatro in Spanje. Als eerste soliste heb ik er ontzettend veel ervaring opgedaan, maar besloot toch om naar België te trekken. Daar ontmoette ik Marinella Pañeda, die mij liet kennismaken met de Koninklijke Balletschool. Ik oefen nu hier mijn tweede passie uit door leerlingen te trainen in Spaanse dans. Het is onze taak om leerlingen voor te bereiden op de professionele danswereld, een taak die ik elke dag met veel plezier en verantwoordelijkheidszin opneem. Het is voor mij belangrijk om alerte, actieve en ambitieuze dansers en wereldburgers op te leiden.

...