Ine Dubois

Ine Dubois voltooide de opleiding hedendaagse dans aan Kunsthumaniora Brussel en behaalde met grootste onderscheiding het diploma van Dance and Education aan Codarts Rotterdam. Ze liep stage bij Dansgezelschap Dance Works Rotterdam onder leiding van André Gingras en bij Silesian Dance Theatre onder leiding van Jacek Luminski.  Haar eindwerk choreografie werd bekroond met grootste onderscheiding en werd geselecteerd voor internationale dansfestivals.  Als danseres was Ine te zien in het werk van Vraja Sundari Keilman, Jeff Bauer, Janusz Skubaczkowski, Roxane Huilmand, Maciej Beczek, Paulius Prievelis, Filip Van Huffel en vele anderen.
Ze toerde met Compagnie Mezcal, maakte deel uit van de danscast van de Londense musicalproductie “Hair, Live in Ahoy” en danste in de kinderdans productie ‘Papiergetier’. Daarnaast creëerde ze repertoire voor Codarts Rotterdam, Zinnema Brussel, TerazNow Dance Theater Collective,  Rokiskis Culture Center in Litouwen en won ze met haar choreografieën reeds tal van prijzen op internationale wedstrijden. Als dansdocent is Ine verbonden aan Nederlands Dans Theater, Sally Dansgezelschap Maastricht, Kunsthumaniora Brussel en de Koninklijke Balletschool in Antwerpen en geeft ze les aan de bacheloropleidingen docent dans van Codarts Rotterdam en Fontys Dansacademie Tilburg. Ze is een veelgevraagde gastdocent voor verschillende internationale dansorganisaties en volgt momenteel de master kunsteducatie aan de Fontys Hogeschool voor de kunsten in Tilburg.