Anna Hop

Afgestudeerd aan de Poolse Nationale Balletschool in Warschau. Danser bij het Poolse Nationale Ballet sinds 2009. Master in PR en Media Marketing van de Universiteit van Warschau. Winnaar van de prijs voor de beste uitvoering ("Carnival of Animals") in de Perły Tańca 2019-competitie en winnaar van de individuele prijs voor het creëren van toneelbeweging in de dramavoorstelling "Księżniczka na opak wywrócona" XXIIIe Poolse Comedy Festival TALIA 2019. Maker van uitvoeringen : „Exodus” voor het Poolse Nationale Ballet, muziek van W. Kilar (2021), „Man en vrouw” voor het Poolse Nationale Ballet met muziek van S. Moniuszko en W. Kostrzewa (2019), „Carnival of Animals” met muziek van C Saint-Saens voor het Ballet van Wrocław Opera House (2017), „Pupa” voor Polish National Ballet met muziek van S. Syrewicz (2015), „Bajki Ci opowiem…” met muziek van W. Lutosławski voor Ballet company of Opera in Het kasteel in Szczecin (2013). Anna Hop heeft een openingsdeel gemaakt van de uitvoering "Fordlandia" ("Stillness" en "Close", mus. F. Chopin) voor Lucia Lacarra en Matthew Golding, (2020, Operhaus Dortmund, Duitsland) die momenteel door Europa touren. Sinds 2013 werkt ze regelmatig samen met de afdeling Educatieve Programma's van The Grand Theatre - National Opera en Den Norske Opera & Ballett in Oslo, waar ze workshops geeft en voorstellingen maakt. Anna Hop is een maker van vele kortere choreografische vormen en muziekvideoclips. Ze werkt als choreograaf, bewegingsregisseur en regisseur voor dansgezelschappen, opera's, films, toneelvoorstellingen, musicals, muziekvideo's, gala's, advertenties.