Audities en inschrijvingen - AUDITIE DAG 24 APRIL 2024

Na een geslaagde auditie kan je starten in het 3e, 4e, 5e of 6e leerjaar op onze school. Je volgt er een reguliere opleiding basisonderwijs en een intensieve balletopleiding. Voor de auditie is geen voorkennis vereist.

De auditie dag gaat op woensdagnamiddag 24 april 2024 te Prins Dries, Prinsstraat 24, 2000 Antwerpen. Klik links op 'contact' voor meer informatie.

Instroom 3de, 4de, 5de, 6de leerjaar

Tijdens de auditie wordt de fysiek, de muzikaliteit, coördinatie en artisticiteit van de kinderen getest.

Auditie video vooropleiding KBA (3e en 4e leerjaar basisschool Prins Dries)

Auditie video vooropleiding KBA (5e en 6e leerjaar basisschool Prins Dries)

Van 6de leerjaar naar 1ste middelbaar – balletexamen en geen auditie

Wanneer je ingeschreven bent op basisschool Prins Dries en daar ook de danslessen van de KBA volgt, moet je geen auditie doen. Wel moet je slagen voor je dansexamen bij Prins Dries op het einde van het zesde leerjaar. Ben je geslaagd voor je dansexamen? Dan ben je welkom in het eerste leerjaar op de KBA.

Geslaagd voor de auditie?

Als je geslaagd bent voor de auditie kan je je inschrijven voor onze school via het inschrijfsysteem op ‘Meld je aan Antwerpen’. Je krijgt alle informatie over de inschrijving toegestuurd na een geslaagde auditie.

Inschrijven internaat

Is de afstand van school naar huis te groot voor jou? Dan kan je verblijven op het Jeanne Brabants Internaat in hartje Antwerpen. De contactpersoon op het Jeanne Brabants Internaat is bereikbaar via danielle.wellens@so.antwerpen.be of telefonisch op het nummer 03/502 02 20 (tijdens de kantooruren).