Scouting voor dansopleidingen

In België worden er jaarlijks rond de 170 000 kinderen geboren. In die groep zitten DE danstalenten van de toekomst. Kinderen die dromen van een carrière als balletdanser, kinderen met een aangeboren talent, kinderen die later die droom kunnen waarmaken om professionele danser te worden. Deze kinderen willen wij maximale mogelijkheden geven om die professionele carrière ook werkelijkheid te laten worden.

Alle dansopleidingen in België dragen hun steentje bij aan het ontdekken, vormen en ontwikkelen van dit talent. Het is de visie van de Koninklijke Balletschool Antwerpen om in samenwerking met de dansopleidingen in België zoveel mogelijk kinderen met potentieel te begeleiden en coachen naar het bereiken van dat topniveau. Om dat topniveau te bereiken zijn de inspanningen van velen nodig die in dat talent geloven, dit koesteren en meehelpen de weg te vormen.

Onze oprichtster, Jeanne Brabants, had de droom om de danskunst in België te verheffen tot haute couture. Ook wist Mw. Brabants dat dit een werk van velen is en was het belangrijk om samen met anderen aan ditzelfde doel te werken. Met een blik op de historie streven wij ernaar in de voetsporen van Jeanne Brabants deze visie verder te zetten en de danskunst bij de jeugd te brengen en verder te ontwikkelen in samenwerking met anderen die deze visie en passie delen voor dans.

Het outreach-programma van de KBA is dan ook gericht op het opbouwen van samenwerkingen met dansopleidingen in België om de danskunst te promoten en danstalent in België maximale kansen te geven.

Met warme groet,

Kevin Durwael - artistiek directeur                                     Laura Baaijens - algemeen directeur